На сьогодні в Україні поїзди в середньому розвивають максимальну швидкість трохи більшу за 100км/г, хоча фактична допустима – до 200.
Таким чином доїхати на поїзді у будь-які віддалені пункти призначення займає надзвичайно багато часу. І хоча територією нашої країни пролягають вісім міжнародних транспортних коридорів, для подорожей за кордон інфраструктура ще недостатньо розвинута.
Для порівняння – у Франції функціонують поїзди, які здатні досягати швидкість більше 500 км/г.
Саме тому вже 7 років Дніпропетровщина бере участь у французькій програмі Tempus. Національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна разом з Національною школою майстерності і професій (Cnam, м. Париж, Франція) проводять підготовку магістрів з видачею подвійних дипломів за спеціальностями: «Інфраструктура та експлуатація високошвидкісних магістралей», «Інтероперабельність і безпека на залізничному транспорті».
За цей час 690 студентів-магістрів пройшли навчання в рамках програми подвійного диплому. У цьому році дипломи вручили близько 60 студентам ДІІТу.
Слова привітання випускникам передав голова обласної ради Гліб Пригунов:
«Завдяки французькій програмі сьогодні наші випускники мають змогу та необхідні документи, аби працювати на європейських підприємствах транспортної галузі таких, як: «Škoda Transportation », «Bombardier Inc», «Pandrol», «Французькі залізниці» (SNCF). Втім, я дуже сподіваюся, що свої знання молоді спеціалісти все ж успішно використовуватимуть задля розвитку рідної країни і області, зокрема».
Стратегічною метою розвитку залізничного транспорту сьогодні є впровадження в Україні високошвидкісного руху пасажирських поїздів. Як показує досвід з впровадження високошвидкісного руху на французьких, німецьких залізницях, головним чинником забезпечення успіху цього напрямку діяльності залізниць є саме висококваліфікований персонал.