Нагальні виклики районих та обласних рад, нові законодавчі ініціативи, зміни в Конституції й перспективи децентралізації. Про це говорили під час наради Української асоціації районих та обласних рад з обласними очільниками, участь у якій взяв і голова Дніпропетровської облради Микола Лукашук. Серед іншого мова йшла про вдосконалення законодавства, яке б збільшило фінансову самостійність місцевих бюджетів та спроможність територіальних громад.
«Громади зараз потребують фінансової підтримки від держави. Бо ж інфраструктура, яку перші отримали у свою власність в рамках адміністративно-територіальної реформи, здебільшого, у незадовільному стані й потребує суттєвих фінансових вкладень.Чинний Бюджетний кодекс України визначає джерела доходів районних бюджетів. Втім вони нестабільні і, по суті, обмежуються прибутком КП (засновником яких є районна рада) та орендною платою за користування відповідним майном. Крім фінансової існує інша проблема – значне зменшення повноважень районних рад», — окреслив поточні виклики голова Дніпропетровської облради Микола Лукашук.
Учасники засідання звернулись до президента країни, голови ВРУ та прем’єр-міністра України й наполягли повернути повноваження облрад в частині дозволів на надрокористування.
«Обмеження прав депутатів обласних рад представляти та захищати інтереси територіальних громад у частині надрокористування значно впливає на якість господарської діяльності з видобування корисних копалин та стратегічного регіонального розвитку в цілому. Тож ми просимо владу повернути повноваження щодо погодження надання надр у користування з метою геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин», — зазначив Президент УАРОР Сергій Чернов.
У зверненні учасники асоціації запропонували свій алгоритм розвитку децентралізації також запропонували узгодити норми бюджетного та земельного законодавств в рамках земельних ділянок спільної власності, створити в Кабміні посаду Віце-прем’єра, який скеровуватиме подальший хід децентралізації, ухвалити нову редакцію Закону Про місцеве самоврядування тощо.