Новини

Світовий рекорд, «оксамитова колія» та графіті на 26 тис грн: ТОП-7 фактів про залізницю Дніпропетровщини

28589F38-4605-4F0B-BC63-CBD27D3D1D5D

4-го листопада професійне свято відзначають залізничники України. Це одна із найбільш затребуваних і почесних професій, у якій сьогодні задіяний кожен 170-й громадянин держави. Дата свята обрана не випадково: саме 4 листопада 1861 року з Відня через Перемишль до залізничного вокзалу Львова прибув перший поїзд на територію сучасної України.

1. Історичний початок Дніпропетровської залізниці стався 15 листопада 1873 року за старим стилем. Тоді для вантажного та пасажирського руху було відкрито залізничну ділянку Лозова-Олександрівськ (зараз Запоріжжя) з відгалуженням до Катеринослава. Ця гілка протяжністю у 208 верст стала першою ділянкою майбутньої Катерининської залізниці.

2. З 1991 року Придніпровська залізниця разом із Донецькою, Одеською, Південно-Західною, Південною та Львівською, входить до складу АТ «Укрзалізниця».

3. Саме на теренах «Придніпровки» з’явилася перша в Україні електрифікована ділянка залізничного шляху. Тут вперше запровадили «оксамитову безстикову колію». На сьогодні це є найбільш прогресивною конструкцією на залізничному транспорті в усьому світі. Її головна перевага – зниження зносу коліс і верхньої будови колії, яке відбувається через стики між рейками в традиційних системах.

4. На перегоні Новомосковськ – Дніпропетровськ 1971-го року, в рамках пілотного експерименту, вагон розвинув швидкість 258 км/год, що на той час було світовим рекордом.

5. Поціновувачі графіті на приміських поїздах за п’ять місяців 2021 року завдали Придніпровській залізниці збитків на понад 26 тис. гривень. Залізничники зафіксували 7 випадків подібного вандалізму від початку року. Найактивніше вандали самовиражалися на станціях П’ятихатки та Синельникове-1.

6. Під час підготовки до нового опалювального сезону 2021/22, придніпровські залізничники навантажили майже 3,4 млн т кам’яного вугілля. Його доправляли до енергетичних компаній та збагачувальних підприємств, розташованих у східних, західних та південних регіонах країни, а також до зони обслуговування самої регіональної філії. Загалом за вісім місяців 2021 року придніпровські залізничники навантажили 9 млн 108 тис. т кам’яного вугілля. Це перевищує відповідні показники попереднього року (8 млн 896 тис. т).

7. Від початку нового маркетингового 2021\2022 року, який стартував у липні, регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» навантажила 899,2 тис. тонн зерна нового врожаю. Це на 21,6% більше за показники попереднього року (739,5 тис. тонн відповідно). У перевезеннях зерна нового врожаю придніпровські залізничники задіяли понад 13,3 тис. вагонів-зерновозів.

Залізниця й зараз лишається ефективним транспортним сполученням. Все це завдяки копіткій праці її фахівців. Щиро вітаємо працівників й ветеранів залізниць. Зичимо міцного здоров’я, сімейної злагоди, нових професійних здобутків та успіхів у роботі. Нехай на всіх життєвих і професійних магістралях вас супроводжує тільки зелене світло!